April Fool

Hari yang bersejarah buat rakyat Malaysia.Sebelum hari ni shopping complex sesak sebab orang pakat beli barang.Walaupun gomen claim takde apa,beza barang tak banyak tapi disebabkan ada kedai dah siap siap annouce something like this, 'Pre April Sales before PRICE INCREASE'.Hah,ada sesiapa nak jamin harga murah selepas gst.Unid pun berharap iklan iklan kat tv tu real...tapi hummm.

Semalam atm penuh,mesin atm jam...unid terpaksa cancel hasrat nak keluarkan duit.Orang queue panjang giler, member cakap kat stesen minyak pun sama.Gila kan,rakyat Malaysia termasuk  unid panik.Bertuahlah kalau tak panik.

Hari ni pagi pagi buta terkam pi atm,beratur juga sebab banyak mesin atm takleh guna.At last, disebabkan unid nak kena rush pi airport naik bas unid keluarkan guna meps.Taktaula charge berapa.Okay dari depan sunshine nak ke airport naik bas rapid penang nombor 401E.Unid tunggu sekejap ja, dalam setengah jam dah sampai.Tu pun teralik, tau tau dah sampai.


Okay, sakit hati betul bila perasan aku terlupa beli luggage masa nak pi,tapi beli masa nak balik.Dah tu tatau apa jadi bila nak beli online ja Airasia cuma keluarkan option untuk credit card ja.Perkara yang sama bila aku nak beli emergency tiket kat mak dan aku dulu, takde option untuk online transfer.Tatau la kut kut ada spesifik time dia akan disablekan online banking.Tapi dulu yang paling sedih, member aku nak tolong guna credit card dia pun takleh ,system jam.Berdarah hidung aku nak bayar tiket bila beli manual.

Sekarang tengah makan mc d kat airport.Actually nak cari makanan berkhasiat sikit,tapi mahal dowh.Aku kat airport ni pun bodoh bodoh habis seratus.Satgi nak pi Sabah.Aku betul betul harap percutian aku ni boleh menenangkan fikiran aku.Serabut dengan macam macam masalah.Aku bertuka jadi negative ...senegative negativenya.Fikiran aku nampak hitam ja, takde solution yang nampak.Aku memang dalam keadaan putus asa dan down gila.Menangis berhari sampai mata bengkak, dah tu kat office kerja pula banyak.

*bilalah blogger ni support microblogging macam Dayre tu.Dia automatic compilekan post aku untuk sehari so tak payah la nak mengarang panjang panjang.

Comments

Popular Posts