Tribute to arwah Che Minah

February 13 2007
Aku surf friendster dan membaca message lama,especially from arwah.Entah kenapa?Rindu mungkin.Dengan keramahannya setiap kali aku melepak di biliknya.Kelantangan ketika kami meeting project.Tiba-tiba jadi rindu.Mungkin anda yang pernah mengenalinya akan merinduinya paling tidak sesekali.


Umurnya sebaya aku, muda lagi bukan?Benarlah ajal adalah milik Tuhan.Kekadang kita beria-ria merancang hidup selama mungkin tapi siapalah yang tahu esok atau sebentar lagi?Mohon pada Tuhan sentiasa menerima kita dengan baik,memelihara kita,menyayangi kita.Dan berdoa semoga kita tidak tergelincir dari jalanNya.

Dulu aku pernah menulis tentang semut.Alhamdulillah ramai yang memberi response positif.Ada yang meminta copy tapi aku dah hilangkan softcopynya.Dan aku tak terdaya untuk menulisnya semula.Tapi siapa sangka, hari ini aku asyik membelek message yang pernah ditulis oleh arwah,terdapat juga yang disertakan bersama tulisanku.Thanks che minah.I miss you.Pada kawan-kawan yang ingin membaca tulisan burukku hampir empat tahun lalu, silakan.Harap sudi disedekahkan doa kepada arwah Che Minah. Terima kasih

Humm…pagi lebih kurang kul 2.45 pagi,27 Sept 03..
Aku still melangut depan pc member…dengar lagu ganas tapi layan jiwang(tah haper2 tah).. Kat rumah just tinggal aku ngn member berdua,member aku yg lain balik kampung.Member aku fiza dah tido layan mimpi…Aku?Aku takleh tidoo..memikirkan byk perkara..Kelemahan aku yg utama adalah terlebih berpk..Berpk bende2 yg berpaedah takpele jugakk..Ini pk bende yg bukan2..tah bile le aku leh ubah tabiat buruk nih…


Tengah aku berduka nestapa malam tuh…tetiba je ternampak seekor semut..Humm..semut kat dlmdapur (apa lagi..mesti semut ni ngah mengepau makanan kat rumah aku)Semut tuh berjalan berpusing2..pastu patah balikk..Pastu pusing balikkk, kat tempat yg sama plak tuhh..Sekali tgk semut nih macam tawaf je, dua kali tenguk cam semut gile le plak semut nihh..Naik pening plak kepala aku tgk semut kecik nan seekornihh…..atas majalah yg aku ngh belek plak tuhh… Tup2..semut tuhh sambung jalan balik..Hek eleellele..semut nihh..Assal le dia tak jalan terus je tadi, berpusing2 buat aper..Kalo jln terus je kan senang, shortcut je takyah buang masa..

Tetiba aku terdiam,terasa cam semut tuh bercakap ngn aku plak.. ‘ unid, ikut hati mmg aku nak jalan je trus..tanak pusing2..Tapi aku tak dapat hidu jalan aku, so sebab tu tadi aku berpusing2 cari jalan..bila aku confuse aku patah balik jln asal, and dr situ aku try cari balik jalan yg betul… Memang aku buang masa saja berpusing2..tapi apa daya..aku nih semut, aku tak nampak macam mana structure jln dapur nihh..So itule yg kene aku buat..Mmg nampak cam aku buang masa,tapi sekurang2 nya aku dah berusaha”..Dan semut tuh terus jln…

Pagi tuh aku menangiss..(nangis je hobi die) Nangis pasal malu kat semut kecik tuhh…Semuttuh kecil jerr..tapi berani betul dia jalan sesorang (sesekor) kat kawasan dapur yg besar tuh (besarle bagi seekor semut)..Tak terpk ke risiko nye tinggi, ye le buatnye aku terpijak ke, ataukene sembur ngn ridsect ke…..Humm..terpk balik yg aku nih manusia..Tuhan kasi aku akal n anggotasempurna tapi still takut..Padahal Tuhan sentiasa ada di sisi aku, tunggu jer aku ngadu kat Dia… Teruk betul aku nihh….

Pagi tuhh..aku nangis lagi tulih pasal semut tuh dlm diari…n semut tu terus jln selambarjerr atas diari (diari le kut) aku…dan terus hilang lepas ke mana….~~~truly-unid

Comments

Popular Posts