Entahlah

Tetiba jer aku cakap kat hosmet aku yang aku teringin nak makan roti canai ngan teh tarik kat kedai mamak.Sepanjang setahun lebih aku duduk kerja kat Kulim rasanyer tak pernah lagi aku lepak minum teh tarik mamak.

Lepas cuti seminggu raya, at least aku nak enjoy free time sebab mungkin mulai minggu ni aku akan sibuk dengan kerja dan kelas.Banyak benda yang nak dibuat dan aku kena plan betul-betul.

Mungkin tahun depan aku akan lagi sibuk, tapi entahla.Whatever aku harap all the best.Lately aku asyik condemn diri sendiri saja.Yang tak eloknya bila mengcondemn diri sendiri ni ianya membuatkan aku down.Tapi bila nak dipuji pulak, aku akan tanya diri sendiri bagus benar ke aku ni?see no answer for that.

Orang selalu cakap orang baik selalu diuji.Dan aku tanya diri sendiri adakah aku orang yang baik?Aku sendiri pun takde jawapan.Yang layak menilai aku adalah keluarga dan kawan-kawan.Dan semenjak aku duduk kat sini aku rasa aku dah hilang penilai.So aku menilai diri sendiri jadi mungkin sebab tuh aku asyik menyalahkan diri sendiri.Pendek kata aku blur ngan hidup aku dan hilang arah untuk seketika.

Member aku bertanya,”Why not u come back here, at KL?Your friends is all here.”

Aku diam.Sebetulnya jika aku rindukan KL, maknanya aku rindukan kawan-kawan, is not the place itself.Walaupun aku tau kalau aku balik KL mungkin aku asyik memerap jer kat rumah sebab aku bukanlah kaki lepak, tapi aku suka melepak cuma bukan kaki jer la.

Dan dekat Kulim pun bukannya buruk sangat.Kalau orang cakap kat KL banyak orang jahat, aku akan cakap kat sini pun apa kurangnya.Yang buruk bukan tempat tapi orang, so memana sebenarnya sama saja.

Kat sini heaven sebab family aku dekat, baik pun ada buruk pun ada.Baik sebab aku leh jaga family buruknya aku macam takde ruang untuk diri sendiri.Nak buat apa pun consider family.Pastu cost of living rendah.

Kalau nak cakap luas pemikiran tuh aku rasa mungkin KL provide lebih sikit.Sebab nyer ia sibuk, mencabar, jumpa ramai orang dan semua knowledge event ada kat sana, nak belajar senang.Kat Kulim tak ada benda-benda macam tu, nak cari kelas berenang pun sampai sekarang tak dapat.

Mungkin sebenarnya aku dah jemu dengan kedua-duanya.Buat masa sekarang biarlah jawapannya ‘entahlah’.

Comments

  1. Unid, tu bukan fed up rasenye..hehe..maybe u want to be in both places at the same time!heh..but anyhow, wish u happiness wherever u r..ape yang penting??(noo...im not going to say KERJASAMA!)..AS LONG AS UR HAPPY my fren..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts