Zaitun

Dalam al-Quran, buah Zaitun adalah buah yang glamor.Kenyataannya buah zaitun memang banyak khasiat dan kegunaannya.Pergilah memana, insyaAllah senang dijumpai di Malaysia walaupun kita bukanlah pengeluar buah zaitun.

Buah Zaitun saya selalu guna untuk membersihkan muka waktu petang sebelum saya cuci muka dengan pencuci muka.Kadang-kadang saya apply kat rambut lepas syampu.

Banyak kegunaannya and antara yang saya tahu,

1 - Mencantikkan kulit, especially untuk kulit kering
2-  Menurunkan berat badan
3- Mengurangkan sakit sendi

Humm..tapi kali ini saya nak try minum pula.Satu sudu setiap pagi.So saya challenge diri saya untuk dua minggu, ambil satu sudu olive oil setiap hari.

Pasal olive oil, boleh Google.Antara link yang saya suka ialah http://dailydose.typepad.com/suzy-levis-daily-dose/2009/11/olive-oil-what-one-tablespoon-a-day-can-do-for-you.html

Siapa berminat, mehla kita buat sesama :)

Comments

Popular Posts