Kebaya untuk Unid

Yah... Aku ngaku aku jarang berbaju kurung, tapi since balik ke Kulim aku belajar membiasakan diri.Dan koleksi baju kurung aku taklah banyak. Yang aku ada tak sampai pun sepuluh, kebanyakan orang kasi.

Baju kebaya aku yang pertama dibuat pada tahun 2009, then hari ini baru amik baju kurung moden. Selama ni aku asyik pakai baju kurung biasa.

Aku asyik bertanya samada sesuai ke pakai baju tu aku pakai pergi kerja.Rasa macam jangok pula.

Tapi mak saudara aku cakap."Kenapa pula tak elok?Lagi elok la.Asyik pakai seluar saja."

Mak aku menyampuk."Kan nampak manis."

Jaja. "Kalau along rasa tak sesuai untuk kerja, beri saja kat Jaja.Jaja pakai masa kelas."

Amboi~

Esok aku akan merasmikan baju kurung moden pertamaku ketika menghantar Jaja ke matrik.Baju kurung banyak kenangannya. Jarang buat sebab dulu kami orang susah, so banyak benda yang lagi penting daripada baju. Masa raya aku tak kisah samada ada baju ke tak ada, aku pakai saja apa yang ada. Sekarang ada duit sikit boleh la melaram.

Nasib baik badan aku susah naik, jadi baju yang sembilan tahun lalu pun masih muat. Tapi kadang-kadang bosan sebab pakai baju lama.Rasanya macam di zaman dulu balik.

Humm..baju kelawar, baju tuh aku tak pernah ada. Mungkin kena beli satu juga. Tambahan baru saja beli almari baju, banyak lagi ruang kosong.Banyak juga baju yang aku tak ada lagi ni.

p/s:Sesiapa yang nak bagi baju kat aku silakan lah. Ha ha ha

Comments

Post a Comment

Popular Posts