Check untuk pakai braces

10 September 2011
Pagi Sabtu lebih kurang 10.30 saya terpacak di klinik gigi.Saya nak ambil borang untuk x-ray (orthophotography) dan jumpa doktor.

Sebelum ini saya pernah cabut gigi dengan doktor yang sama.So saya fikir baik saya pasang braces dengan doktor ni je.Lagipun doktor ni guna damon braces.

Saya ada buat research pasal damon braces dan saya berkenan.Sebab
  1) kurang sakit
  2 ) tak perlu cabut untuk kebanyakan test
  3) cepat compare dengan braces biasa

Semua kelebihan damon braces di atas adalah berdasarkan pembacaan saya, pengalaman belum lagi ye :) .

Doktor tu datang klinik dengan happy go lucky nye."Hey, you yang datang tempoh hari kan?" Tegurnya.

Tak sangka la pula doktor tu peramah, last time masa cabut gigi nampak serius je.

Kemudian saya beritahu yang saya nak pakai braces.Saya tanya gigi saya ni kena cabut ke tak.Dia check suruh saya buka tutup mulut.Malu deh.

Kemungkinan besar tak perlu, jika perlu pun maybe satu jer."This is interesting case."katanya."Surely got major changes after you remove braces." Haih, tahu gigi saya ni teruk."Kenapa tak pakai dari dulu?"

"Tak da duit." Ye, saya miskin, takde sapa support.Inipun disebabkan dah kerja lama so rasa nak pakai.

"You tau kan sini boleh bayar ansur-ansur.I tak ambil untung pun.Even yang 1.5 k untuk mula-mula tu pun harga cost je.I tak ambil untung kat situ."Dia kata.

Lepas tu saya tanya tentang sakit ke tak and dia dengan ramah and happynyer explain.

So sebelum tuh saya kena buat x-ray gigi dulu.Malangnya klinik tu takde xray service , so saya kena buat kat tempat lain.Dia bagi reference letter untuk x-ray.

Tengah mencari klinik/hospital untuk buat x-ray

Comments

  1. Hai active lagi ke? Blh tahu kat mana klinik u prg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Ag, Sorry lambat reply.I tak suggest klinik yang pergi because I really think other clinic yang lagi baik.Antara yang I boleh cadangkan for you to survey is SmileBay Dental dan ada satu yang berdekatan Sunway Tunas bayan baru.I really encourage you to survey betul betul because dentist will be your next best friend selama you pakai braces

      Delete

Post a Comment

Popular Posts