Terlanjur

Seumur career saya rasanya jarang saya nak maki hamun and cakap benda-benda tak elok.Sekadar maki hamun dekat diri sendiri, makin hamun dekat orang direct rasanya tak pernah gi kut.Memang saya akui saya ini emo, moody and panas baran.Tapi semuanya pendam dalam hati.

Tapi nak dijadikan cerita..saya terlanjur.Maybe bila terlampau rasa diri tu betul plus dah rasa dah habis hati buat kerja, kekadang amarah naik ke kepala.

Yang problemnya, saya termarah orang baik.Baik sangat, seriusly.Saya bengang... bukan salah dia atau saya.Pendapat dua-dua betul, cumanya saya rasa it's too late already.Malam tu, kami bertekak tentang pendapat masing-masing dan at last saya bengang and tersebut .."I HATE YOU."Masa dia tengok muka saya, masa tu saya dah start rasa bersalah.Rasa macam tak percaya, saya sebut perkataan tu padahal takde pun perasaan tu dalam hati.Honestly , sepicing perasaan benci pun tak ada.I just feel stress with the environment..and I noticed that I was talking to my self...benci..benci.But bukan benci dekat sesiapa, cuma just letih.

Tak sangka pulak , saya tersasul and tersebut perkataan tu betul-betul depan muka dia.Tuhan saja yang tahu, saya dah tak tau kaler muka saya bila muka dia merah dahla memang merah.Saya bungkus beg and terus blah.

Hei..saya tak boleh tidur malam tu.The whole night, sebab rasa bersalah.Sebab? Dia baik..and antara colleague yang paling tolerate.Saya cuma fikir, selama ini banyak juga saya jumpa colleague yang teruk tapi tak pernah pulak maki hamun direct tapi bila jumpa yang baik saya sakitkan hati dia.Tataulah hati dia camana, pastinya hati saya parah.

Dah la meja dekat-dekat, mana mau sembunyi.Esok pagi saya pergi kerja buat muka tembok.Still tegur dia, and dia reply. Damn awkward.Dalam hati...keadaan surely berubah.

Setelah dua tiga hari kitaorang slow chat.Dia cakap, dia terkejut juga bila saya cakap macam tu.Hayuhaiii... memang terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk padahnya.Saya takleh tarik balik, even saya cakap please forgive and forget.Surely susah nak forget apatah pulak jenis otak yang memorinya kuat.

Sampai sekarang saya still trauma.Aduh..kenapa saya takleh nak control emosi ni.Mana perginya professionalism saya.Saya cuma doakan dia dapat memaafkan, and saya juga mendoakan yang terbaik untuk colleague saya ini kerana penyabar.Dan saya juga berharap saya lebih under control.

Nota: Adakah saya sedang mengalami simptom menapous?!!

Comments

Popular Posts