Puasa Sunat

Sekarang musim orang puasa.Mostly puasa ganti termasuk la saya.Pada sesiapa dah habis ganti, mehla try puasa sunat pulak.Dapat pahala lebih and boleh praktis untuk Ramadhan.

Bila tiba bulan puasa tu, dah macam Pesta Makanan pula kat Malaysia.Pergilah kat Pasar Ramadhan,mostly orang beli penuh dua-dua tangan.Nasib baik takleh guna kaki.Sampah di bulan puasa lah yang paling banyak, pagi-pagi penuh sisa makanan kat tong sampah.Seronoklah segala kucing-kucing sesat, dapatlah makanan lebih.

Yang tak best nyer...MEMBAZIR.Untung kat Malaysia ni kan, makanan sampai terbuang.Humm..adakah ini puasa yang disuruh agama.Membazir itu kan sahabat setan.Penatlah kita puasa tapi still lagi berkawan ngan setan. Kawan Unid yang bukan Islam cakap, kalau dia puasa cara kita surely dapat sakit lagi banyak.Aper taknyer malas nak bangun sahur, ganti ngan supper .Masa berbuka makan cam tak ingat plus tak solat terawih.Susah nak explain cara sebenar kita puasa, sebab tak banyak antara kita praktis puasa yang sempurna.

Marilah kita praktis cara puasa dengan betul, so kita dapat pahala dan juga kesihatan yang baik.Ingat yang penting sederhana. :)

Comments

Popular Posts