Api

Saya balik awal.Mandi , tengok video yang osem!Sakit gigi mula menyucuk.
Saya on tv.Takde apa...melainkan kebencian.Baca paper pun dah jarang sebab citernya 'aku betul orang lain salah'.
Satu bangsa bergaduh sesama sendiri.Dua bangsa bergaduh antara bangsa.Manusia bergaduh sesama manusia.Siapa yang untung?
Saya ambik wuduk solat.Kemudian baca Yasin.
"Bukankah Aku telah perintahkan kamu wahai anak-anak Adam, supaya kamu jangan menyembah Syaitan? Sesungguhnya ia musuh yang nyata terhadap kamu!" (60)
"Dan (Aku perintahkan): hendaklah kamu menyembahKu; inilah jalan yang lurus."(61)
"Dan sesungguhnya Syaitan itu telah menyesatkan golongan yang ramai di antara kamu; (setelah kamu mengetahui akibat mereka) maka tidakkah sepatutnya kamu berfikir dan insaf?"(62)

Yah..untuk menjahanamkan sesuatu kaum, method divide and conquer selalu berkesan.Dan nampaknya method ini berkesan untuk manusia.

Comments

Popular Posts