Tuesday, March 27, 2012

Nana

Lately unid rajin...rajin menyemak , memunggah pastu mengemas balik.Dapur dipunggah dikemas balik.Kotak-kotak dipunggah dikemas balik.Ok, unid tak pandai bab mengemas-ngemas ni.Bab membersih pandai la sikit-sikit.Bab-bab susun atur barang...FAIL.Adik cakap.Unid tak reti nak menyusun...menyemak pandai.HAR HAR HAR...gelak jahat.

Tapi kan...walaupun rajin membersih lately, perangai nana pun tiba-tiba keluar balik.Malah makin menjadi-jadi.Unid memang nana pun dari kecik, selalu tersepak benda  ,tersangkut sana sini.Accident prone kata omputih.Tapi kan makin tua ni, makin teruk pulak kenanaan nya.
.
.
.
Nana tu apa?
Nana tu dalam bahasa kedahnya lolaq, dalam bahasa englishnya clumsy.Dalam bahasa melayu? Ntah.Nana ni dari bahasa apa pulak?Ntahlah sefamili dah biasa cakap gini.

So bila kemaskan dapur ada jer gula nya bersepah.Buat kek ada jer tepung terjatuh.Bila menggoreng...dalam berhati-hati tu nyaris tumpahkan minyak.Serba serbi tak kena.

So kalau nak buat apa-apa, benda yang berisiko tinggi hendaklah dijarakkan sejauh yang mungkin.

1 comment:

  1. laaaaaaaaaaa..ingat kan cite anime "NANA" tu....

    ermmm xpenah guna pun nana ni kt pemeli kami...ni 1st time dgr..:D

    ReplyDelete